tisdag 18 februari 2014

Drakarna över Helsingfors


Det var länge sen jag skrev om en film, så jag tänkte väl att det är dags att göra det.
Jag tycker väldigt mycket om svenska filmer, men när jag inte hittade nån passlig svensk, fick det helt enkelt bli en finlandssvensk. Drakarna över Helsingfors.


Filmen handlar om de två bröderna Dani och Riku. De är uppväxta i en rik familj där pappan har väldigt stora krav på dem.


"Hur fan ska man klara av att leva om man inte klarar av att ta hand om dem man älskar mest?"

Dani fungerar som en sorts berättarröst genom hela filmen. Det gillade jag för han hade alltid nånting klokt och fint att säga.


Mediaelev som jag är så tittar jag oftast väldigt noga på bilderna i filmer. En film blir genast bättre om bilderna är snygga och intressanta. Det var dom i denhär filmen, tyckte också om färgvärlden.

Mer än så tänkte jag inte skriva, för jag vill inte spoila för mycket. Rekommenderar i allafall denhär filmen, den var liksom väldigt stark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar