torsdag 5 december 2013

And though it's just a line to you, for me it's true


Hejsan! På söndag kom jag hem från Vasa, känns lite konstigt att vara tillbaks till vardagliga livet. Trivdes väldigt bra med att bo där uppe, och jobbet var också superskoj. Efter en vecka i skolan är jag nu helt slutkörd, dessutom började jag gå på gym igen och tror jag borde ha tagit det lite lugnare i början så nu har mina ben varit så jäkla sjuka de senaste två dagarna, så jag ser ut som en gammal gumma när jag försöker stiga upp, så hålls helst bara i sängen och sover i dag. Glad självständighet till er alla också om jag inte skriver i morgon!

1 kommentar:

  1. Hej! Idas vän Hanna här som skriver :D

    Läste ditt inlägg om skolor efter Prakticum. Själv studerar jag i Vasa till klasslärare och jag stortrivs nog i Vasa! Jag går på universitet och man skulle kunna tro att det är jätte jobbigt, men egentligen kan jag säga att det är inte så jobbigt man tror! :D Och dessutom är Vasa nog inte sist och slutligen så långt borta hemifrån! Jag var ju lika gammal som du och åkte direkt efter Prakticum hit till Vasa och började studera och först var det superskrämmande och kändes väldigt långt borta, men sen igen var det superskönt att få börja sitt liv som vuxen och klara sig själv :)

    Vad jag kan säga av mina erfarenheter är att det känns jobbigt, spännande, nervöst och pirrigt men det är nog värt allt det! Jag rekommenderar Vasa ifall här finns nån skola du skulle kunna söka till :)

    SvaraRadera