fredag 10 januari 2014

Did I mean what you heard?

Har så svårt att dela upp på inlägg så här kommer en hel massa bilder. För några veckor sedan var jag alltså och fotade bilder till min skoluppgift mer Karolina och Amanda. Har ännu inte valt ut vilka bilder som används till uppgiften och tänker inte visa dem bilderna än. Men här har kommer i allafall ett inlägg lastat med lite andra bilder från den dagen.




 I ett rum var hela golvet proppfullt med tidningar. Blev jätte mycket och fundera varför. Vem har lämnat dem där? Varför är det så många på samma ställe?

Lite behind the scenes, för att få de bästa bilderna måste man stå utanför och fota in genom fönstret.

Eller hoppa upp på föremål.





 I ena rummet var väggarna och taket superduperfint!

 Det fanns skor överallt, varför?


 Mäkki 1894-1903, säkert ganska ovanligt på den tiden med gravsten åt en hund.


Jag skulle så jättegärna vilja tala med dem som bodde där, besöka dem olika personerna som bodde där under nittonhundratalet. Jag lånade en bok om själva området och den har svarat på några av mina frågor men jag har ännu en miljon frågor kvar.

På söndag åker jag dit igen med ett nytt gäng, längtar!

6 kommentarer:

  1. var e dehärställe alltså?

    SvaraRadera
  2. vilket otroligt mysigt ställe, och väldigt härliga bilder!

    SvaraRadera
  3. På något sätt är det så spännande med gamla förfallna hus där "allting bara är lämnat", fast massor har säkert hunnit försvinna under åren som huset stått tomt. På vår tomt fanns en gammal bastu och där hittade jag också massor med gamla tidningar, dagstidningar, Apu och en porrtidning från 70 talet! Inte så gamla saker men ändå. Där fanns också kontoutdag och kelapapper från 70 talet, medicinburkar med piller i, nycklar och skor, flera olika par skor!
    Snygga bilder har du iallafall tagit och man blir nyfiken på vad du riktigt hittat för "spökhus" ute i skogen :)

    SvaraRadera
  4. var har du hittat ett såhär fint ställe?

    SvaraRadera