onsdag 15 januari 2014

Förändring

I dag är jag ledig från skolan så jag tänkte göra nånting jag aldrig gjort förr. Nämligen gå ensam till simhallen och sedan på bio. Brukar alltid tänka att jag inte kan göra sånt ensam och att jag alltid måste ha nån som sällskap för att jag kanske då varit rädd för att se ensam och övergiven ut, men nu ska vi ändra på det. Jag är ju trots allt en sån som njuter av ensam tid och att bara vara med mig själv och göra just det jag vill utan att behöva bry mig om vad nån annan vill. Det kommer bli intressant i allafall.
Tänkte egentligen gå och se hundraåringen men den går först på kvällen så det får bli Sune i stället.

Och ja just det, igår började jag och Sandra MMA. Vi var nog lite nervösa i början - tänk om alla andra där är män eller att alla andra kommer vara väldigt bra och starka och stora osv. Det var i allafall ett väldigt blandat sällskap, en väldigt stor grupp. De flesta var ju förståss män men jag tycker ändå att en ganska stor del var tjejer. Vissa hade sysslat med liknande tidigare och vissa var som oss, helt nya till kampsporten.
Vi började med en ganska tung uppvärmning och sedan gick vi igenom lite baspositioner.
Tränarna var bra, dom andra där var väldigt trevliga, platsen var fin, har nog inget alls att klaga över såhär långt. Det känns nog lite i nacken nu dagen efter, men det ska det väl få göra.
Jag längtar såå till morgondagens träningar, skulle kunna göra detdär varje dag fast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar