torsdag 9 januari 2014

Klartläst

I dag läste jag äntligen slut John Greens The fault in our stars.  Det var en sån bok som jag nog tyckte väldigt mycket om men ändå blev väldigt besviken av. Denhär boken har säkert varannan blogg skrivit om och berömt vilket gjorde att jag fick väldigt höga förväntingar av den. Dessutom är det ju samma författare som skrivit en av mina favoriter "Var är Alaska?". Vet inte vad jag hade förväntat mig egentligen, eller vad det var som fattades. Trots att denhär boken kanske hade mer händelse än Alaska så kändes liksom inte orden lika bra, på nåt märkligt sätt. Jag tror också att det beror på att jag läste den på engelska, för jag är nog lite en sån som i alla fall väljer den svenska versionen även om orgialet är nåt annat. Tycker svenska språket låter finare och ät lättare att relatera till. Jag kom inte riktigt in i bokens värld på samma sätt som med andra böcker, kändes mer som att jag satt och tittade på vad som hände genom ett litet fönster än som att vara där.
Men i allafall, det var en riktigt bra bok, jag skulle nog rekommendera folk till att läsa den, men förvänta er inte att er hjärna ska explodera och ni kommer flyga bland moln och raketer efter den, så kommer ni nog gilla den sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar