söndag 5 januari 2014

Tvåtusentretton i ett nötskal

Fem händelser som varit bra det här året?
1. Tog körkort
2. Vågade bo i Italien tre veckor
3. Och i Vasa 6 veckor
4. Såg Leia växa upp
5. Flyttade närmare civilisationen

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Massor, fyllde arton och då får man ju göra en massa nytt. 2013 ändrades nog massor.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej tack och lov, men jag har ju blivit moster och gudmor!
Vilka länder besökte du?
Sverige, Estland och Italien

Vilka datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Tja, sjuttonde maj förståss, annars är jag nog kass på att minnas datum.

Största misstaget?
Kommer inte på nåt på rak arm. Kanske jag trampat på nåns tå? haha! Jag brukar ganska snabbt glömma misstag jag gjort och inte göra en så big deal av saker.

Bästa köpet?Min nya dator kanske, den är inte sådär superjätte bra, men den duger och det underlättar faktiskt att ha en laptop. Och så mitt katt skal.
Vad spenderade du mest pengar på?
Antagligen att bo i Vasa, hyra, tågresor, mat osv.


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Men det är väl klart. Både människor och hundar.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det varierar ju ganska mycket från dag till dag men jag minns i allafall 2013 som ett bra år.


Vad önskar du att du gjort mer?
Fotat! Har blivit så dålig på att ta fram kameran nuförtiden.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Jag var på hundutställning i Estland med mamma och Nando


Den bästa nya personen du träffade?
Tänkte först skriva folk jag vart på läger med eller mött på praktiken osv, men så kom jag ju på att jag faktiskt träffade Benja år 2013 också,  så det blir väl han!

Årets bästa film?
Now you see me och Känn ingen sorg

Planer inför 2014?
Fortsätta studera, flytta till H:fors. Har bara lite stress över att hitta en lägenhet, jag vill bara inte bo med nån jag inte känner, tänk om jag inte gillar hen.

2 kommentarer:

  1. Fint år du haft! Och så många fina bilder! :)

    SvaraRadera
  2. tack! Leopard är ju ett sånt mönster som är svårt att matcha också. men det gäller att våga! och åh, alltså din hund. så fin!!

    SvaraRadera