fredag 31 januari 2014

Sen årsresumé 1/2


Firade ett jätte kul men lite annorlunda nyår 2013 med ett mycket blandat sällskap. Kruisade runt Borgå hela kvällen och sedan åkte vi till Ronja direkt efter tolvslaget sova lite. Dethär var för att jag hade jobb nästa dag, men det gjorde ingenting egentligen.

Jag fotade några gånger med Iines, våra skräckbilder och så blodbilderna på taket. Kommer ihåg att jag var superduperexcited över domhär båda fotostunderna både före och efter!

Klippte av kalufsen till en sånhärn kort och frisk frisyr, var väldigt glad i den för håret kändes så tjockt och välmående. Sen dess har jag inte klippt mig alls.


 Köpte världens finaste kastrull på julrea. Fotade med Chanette och Heidi i studion och trivdes i nya frisyren.

Fotade min vackra kusin på hennes gamlas dans. 



 Heidi hade inflyttningsfest och jag hade helt fin färg på håret. (Förresten så har Heidi skrivit jätte fint om mig och Chanette här)

Jag började träna och så praktiserade jag på kulturregementet, det var superduperskoj!

Fick ett presentkort till marimekko av min handledare och köpte these three beauties.



 Jag, Bella och Iines stoppade på oss svarta klänningar och sprang ut för att ta tokiga bilder på vägen.

Såhär såg jag ut när jag och Heidi var och se på Ströhö i toner, borde kanske börja använda lite kavaj igen.

 Lånade Bobi några veckor, han fick följa med mig till skolan, till UV, till stan, på utställning, överallt.

Vi invigde våren med några kuliga tjejer och killar i Maren och efter det hamnade vi på nåt vänster på partaj hos en gammal bekant.
Maj var en ganska fartfylld och spännande månad, här hände allt väldigt fort och plötsligt var jag singel och sjöng att jag är fri som en fågel. Fri som en fågel var jag inte speciellt länge i allafall.



 I juni blev jag myndig, på min riktiga födelsedag var jag i Tallinn med mamma och Fernando på hundutställning, och när jag kom hem firade vi med tjejerna i Bolla, dom hade köpt en krona åt mig.
Sen for jag på läger, lärde känna några nya skojjisar och så blev jag bättre kompis med folk jag kände från tidigare. Denhär var en tokrolig vecka! Efteråt sågs vi massor ännu, vi hade runt fem inflyttningsfester hos mig.

När jag kom hem från lägret flyttade vi, jag fick världens finaste tapet och så målade jag lite grejer blå. Var jätte excited av att få inreda mitt nya rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar